ūüėĪ AWAS.. Untuk LELAKI yg dah KAHWIN jer... klik sini

Buat duit

“Buat apa la cari duit banyak2, simpan aset banyak2…. Duit tak boleh bawa mati…”

Memang betul.
Kalau mati.
Kalau tak mati-mati?
Kalau tak mati nak kena makan. Duit.
Kalau tak mati nak pakai baju, mandi, bersuci. Duit.
Kalau tak mati sakit demam nak kena berubat. Duit.
Kalau tak mati nak juga berhibur, belajar, dll. Duit.
Duit tu bukan utk kita bawa mati, tapi bekalan kalau kita tak mati-mati.

“Apa nak risau, rezeki Allah dah jamin…. kita ikut je”

Tahukah anda, setiap hari lebih kurang 60 orang diisytiharkan bankrap di Malaysia. Dan 78% pencarum KWSP tidak mempunyai simpanan yg cukup utk hari tua.

Jangka hayat penduduk Malaysia makan meningkat, maknanya umur kita makin panjang, tapi duit takde….?

Anak-anak?

Tengok je lah diri sendiri hari ni, berapa ribu sebulan mampu beri mak ayah? Sendiri pun terkial2.

Jangan bengang dgn orang lain yang gigih cari duit utk bekalan hari tua mereka. Semua orang ada priority & matlamat hidup masing2. Kalau takleh cakap yg baik2, diam aje lah.

Info Pengiklan

  • NAME: Che Dinsen
  • NoTel:  0163667166
  • WEBSITE: http://www.gajimasyuk.com/user/chenoordin
  • COUNTRY: Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
  • CATEGORY: Pekerjaan
  • KEYWORD : 

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *


    Iklan Terbaru